fredag 20 augusti 2010

Blomma för dagen

Vist är detta en sådan .
I fjol om hösten fick jag någon planta som jag satte bara för att liksom tidigare gång få de att leva i min ägo. Å trot eller ej men denna gången kom dom upp jämfört med förra gången då de dog ut.

Har läst lite nu om blomma för dagen och det verkar som om den inte ska vara perren här i vårat klimat, beroende på vilken sort det är. Men denna verkar trivas bra hos mina föräldrar och även så här hos oss. Om det nu är en Blomma för dagen.

Klättrar det gör den, garanterat närmare tre meter hög är den nu.






Detta är väl så pass mycket aktivitet min bloggskapar inspiration är på just nu, medans man jobbar, äter, skiter, snorar och hostar. Jo fick mig en ordentlig förkylning, men minkamera har jag haft me på då små äventyr vi varit på, bla till Trollforsen där är det verkligen magiskt att vara, balsam för sinnet. Och lite fiske bilder kommer så småningom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blomma för dagen, vilket vackert namn! Men din stackare, ta dig en rejälstänkare och sov med tjocksockar så kanske du kyrar på dig:) Marie

Spessartin sa...

Jag tycker det ser ut som en blomman för dagen, ett kännetecken är ju att varje blomma bara blommar en enda dag...