söndag 15 augusti 2010

Kräftor i gårkväll.

Antligen blev det kräfftor, och så gott jag tror man åt mer med ögat än vad man orkade trycka i munnen. Förkylningen satte sina spår och jag orkade inte äta riktigt så mycke som jag brukar.



Makens först fina kräftmacka endast för bloggen, se lite bloggskadad är min käraste också. Jämfört med min första kreation som jag fort började käka på, smakade bättre än den ser ut.





Andra mackan tog jag revanch.


Ja se hunden fick sig en kräftmacka också, hon ratade fatet och åt fint på golvet.



Sen bar det av till sjös med en riktig sjöbuse längst fram i fören.



Några små gäddor högg i går kväll och Agnes är mäckta intresserad av dessa men höll sig innanför relingen trots stor lust att hoppa över bord då de släpptes tillbaka.



Vacker avslutning på den dagen, 18 grader varmt i vattenet och lite vind. Jag satt med vinter jackan och mössa för att inte förvärra min rinnande näsa och lindriga hosta.





















Inga kommentarer: