måndag 23 augusti 2010

Vem vill bli milionär eller inte riktigt.

Nu var det ett tag sen det jävlades för mig med bilen, men ikväll... ja det tog rent av 1 timme att ta sig ner på jobbet. Efter 8 km började bilen rycka och ha sig då var det endast 1,4 mil kvar. Jag är inte den som tar den lätta vägen utan kämpar vidare med att koppla växla ner till 1 eller 2 emellan åt och hankar mig fram i snigel fart med motorstopp vart 10 meter känns det som. Stannar och beslutar att fråga "publiken" men bilarna bara kör förbi, tar min andra livlina och frågar en vän som är för långt bort, ringer en till vän men hon står vid spisen. Så jag tar min sista livlina och chansar på 50/50, bära eller brista jag har några nedförs backar som jag kan rulla ganska långt utan att köra bilen bara jag tar mig dit hackandes lurvandes med en bil som varvar max 1000 varv och de få bra sekunderna 2000 varv, hastigheten ligger på några ynka kilometer i timmen då vi inte står still. Och alla bilarna bara kör förbi. Haha. Jag har lärt mig koppla och bromsa samtidigt med samma fot samtidigt som jag växlat med handen och gasat med den andra foten, vilket konststycke minsan.

I denna fart hant jag tillverka youtubes mest tråkigaste film. Nog för att jag hade lite bränsle men lampan lyser inte än. Felet...??? hahaha. Svaret- Skräp i dieseln.
Som sagt det är inte den mest actionfyllda rullen.

Inga kommentarer: