onsdag 1 september 2010

Frost

I natt har de varit 0,0 grader ute, gräset knastrar och hästarna kom vandrandes i hagen för att få sin första högiva för hösten, de tittade uppfodrandes på mig som för att säga -nu smakar gräset inge vidare gott. Bilen har jag startat så rutan ska tina.

Min kropp har de senaste dagarna gått på halvfart efter allt skottande, ingen träningsvärk eller så men musklerna är som urlakade på energi. men det är riktigt kul att golvet är på plats och att jag kan ta in hästarna vid behov som när hovslagaren kommer eller när man bara ska mysa och borsta just bara för min egenskull för att inte frysa bort fingrarna om vintern. Annars mår hästarna bäst ute nu när de har vant sig vid att gå ute året om, hönsen ska få flytta in igen och alla saker, selar och sadlar ska in i värmen i vinter, ja även mina pelargoner får flytta dit i en egen hylla så ingen kan mumsa på dom.

Köksväggarna innne börjar och så bli klar, sista oljningen idag så är det dax för inhandling av rätt lister som ska målas vit och spikas dit. Jag har nu börjat inventera Blocket på fina gamla grejer som passar ett äldre timmerhus, nu när det snart är färdigt har jag mera lust att se mig om efter fina gammla saker som har en funktion att fylla i vårat lilla torp. Får se vad man kan springa på.

Inga kommentarer: