onsdag 22 september 2010

Nackat tuppen

Har haft några så kallade jobbfria dagar, men har ändå vaknat vid fem på morgon, idag kände jag för att fortsätta min sovmorgon inne på soffan och så blev det medan maken var ute på fiskeäventyr. Men sen har det rullat på med att städa husvagnen och hela huset. Idag har det gått ett dygn sedan vi fått våran luftvärmepump instalerad i hallen, jag har varit väldigt skeptisk till dessa men effter alla dessa år vi bott här kan man nog kosta på sig lite mera välbefinande i klimatet innomhus, hoppas bara den lever upp till de krav som utlovats.

Sen såg jag idag att tupparna har börjat göra upp om rangordningen och en blir hackad på, då tog jag sonika beslutet att göra livet lugnare för en av dom. Kanske låter grymt men sånt är livet på torpet, det bästa av allt är att man vet var köttet kommer ifrån. Svärmora hjälpte mig att flå den och nu ligger den färdig stekt i lergrytan. Känner mig lite som Per Morberg.

1 kommentar:

Spessartin sa...

Du ÄR verkligen rejäl!