måndag 4 oktober 2010

Denna dag

Fast i fjol samma dag hade vi en decimeter snö, det såg jag i min femårsalmenacka. Men dagen idag har varit varm till och med plussgrader natten till idag, fast det har blåst mycket och jag har satt igång med träningen av mina sommarystra lurvenpajsare där ute i hagen. Vi har tömkört omkring här i skogarna med diverse saker på släp, jag har gått så pass mycke att mitt marktryck har minskat med 2 kilo. Veckans uppdrag är att dra hem vindfällorna som ligger här i skogen.

Jag har letat efter en rockard, men det är lite svårt att hitta en i min smak, så som jag vill att den ska se ut, där man sitter lite högre så man ser över hästarnas breda rövar.

2 kommentarer:

Sara sa...

Oj jag kommer inte ihåg att snön kom så tidigt förra året, men det kanske bara var hos er.
Snön får gärna vänta med att komma, har inte riktigt hunnut göra höst färdigt ute än ;-)

Anonym sa...

Haha nämen Greta, jag menade absolut inte till dig!! Jag känner ju åtminstonde dig, tänkte mer på när jag väntade Arvid då främlingar i icakön kunde börja klämma helt ogenerat:) Du får klämma när du vill;) //MARIE