söndag 3 oktober 2010

Felskapt

För det första får man klaustrofobi av att gå i affärer, så mycket folk på så liten yta. Man är ju van vid tunnlands stora ytor utan massa folk. Det tog ett tag att skärma av sig från allt folk när man väl bestämt sig för att ta en sväng på stan för att förstöra lite pengar. Sen är dagens kläder inte skapt för arbetande kvinnor, mina överarmar liknas mest vid låret på vissa av de plast modeller som står i skyltfönstren. Men jag lyckades hitta en skjorta som satt någorlunda och stramade inte allt för mycket över axlar och överarmar, satt även rätt bra runt resten av kroppen utan att bli för stor. Min man brukar likna mig vid en rysk sten kasterska och huggkubbe, så det säger väl allt om den saken.

Sen har det hänt en hel del här på torpet, å ja om ni nu inte trode på att jag verkligen nackade tuppen ( fick höra att det lät overkligt) så hade jag fram kameran vid tillfället, men det är inget man gör bara för att det är roligt liksom. Har bara inte haft vidare känsla för att vara bloggaktiv på ett tag, men det kanske kommer en bild så småningom.

2 kommentarer:

Spessartin sa...

Låter som om jag är lika felskapt som du. Det där med att hitta en skjorta eller en blus som sitter bra kan vara ett helvete...

Erika sa...

Jag blir klaustrofobisk trots att jag bor i stan... Huua. Jag går helst och gör ärenden tidigt på fm när det bara är pensionärer i farten.... :)