lördag 30 oktober 2010

Vinter tid

I natt får man sova en timma längre, men jag har justerat tiden redan nu i kväll på jobbet genom att försjuta mitt arbete en timma så jag också får sova en timma längre i morgon. Annars skulle jag ha börjat tidigare efter som man eftersträvar 11-12 timmar mellan mjölkningarna. Så detta blir bra, i vanliga fall skulle jag ha sovit vid denhär tiden, men sitter nuoch ser en film får se om man orkar se hela mest troligt somnar jag nog ändå. Får se om telefonen ställer om av sigsjälv eller om den ringer för tidigt.


En tanke slog mig idag, jag har tillbringat dygnet runt tillsammans med våran hund hela veckan, hon följer mig överallt till och med in i dushen. Hur många föräldrar lägger ner så mycket tid på sina barn eller sina husdjur. Vist allt har sina för och nackdelar och det blir lite ledigt när jag lämnar över vallandet till husse i huset.

Nä filmen börjar om sen sängen.

Inga kommentarer: