söndag 19 december 2010

Ett försök

Ja man skulle kanske göra en liten ansträngning med några rader,när man ändå har tid över.

Livet snurrar på i bra hastighet nu, snön har äntligen landat i vårat län.

Jag har fått sällskap av en tjej från grannbyn, som gärna följer ut och rider mina hästar. Jag må säga att det blir dubbelt roligt när man har någon att surra med.

Något mer extremt och inte så vanligt var jag med om på jobbet här en dag i veckan. På morgon när jag kom till jobbet såg jag att kossan skulle ställa till att kalva pluss att jag mistänkte att en till ko inte hade många timmar bort för att kalva hon me. Så när jag var klar med alla ordinarie syslor som ska göras började första kossan att kalva. Hjälpte till att dra ut den och torkade av den så ser jag att det kommer en till, lite förvånad, men hjälpte även den ut i världen. Lite koolt med tvillingar, bonden skulle någon timme senare gå in och mata dom när de piggnat till och står på benen och se om den andra kon kalvat. Jag får ett samtal om att jag ska åka och mata tvillingarna när jag lämnar blomsterjobbet. Han säger inte det första tvillingparet utan den andra kosan har också fått tvillingar. Wow vad är odsen att det föds två tvillingpar på samma dag med några timmars mellanrum.

Man har fullt upp nästan hela tiden, och när man inte har det så sover man.

Snart är det jul och någon ledig dag blir det.
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

Spessartin sa...

Åh - ditt underbara jobb!