tisdag 28 december 2010

Amaryllis


Min amaryllis har 6 klockor på en stjälk, såg jag härom dagen... 4 klockor har jag varit med om men 6 det var ju lite kul. 5 utslagna och en knopp i mitten.


Annars flytr livet på som vanligt, julafton mer eller mindre sov vi hela dagen. Jag för min del hade ingen som helst jul inspiration, väldigt seg var jag. Förkylningen har nog inte släppt än och man snyter blodblandat, så inteär man riktigt frisk än. Är lite halvseg och slö mellan varven men inte så sjuk att man inte orkar jobba eller ta sig några turer ut i skogen med de två vilda lurviga i hagen.

Men idag är det nog så kallt för att vara ute och anstränga sig för mycket. - 27 och klart väder bjuder moder jord på.

Vila lite och lysna på tvättmaskinen ett tag.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer: