fredag 21 januari 2011

Här ska firas....

... att min förkylning har gett med sig, denna vecka har kroppen börjat känna sig energisk. Trots att jag sovit lite halvtaskigt om nätterna, månne det kanske vara för att jag har hela sängen för mig själv eller att jag stundtals delar den med en snarkande hund i ryggläge på husses sida. Eller ska man tro på förklaringen jag hörde på radion om att FULL MÅNEN har stört sömnen för mig, jag kanske skulle ha sprungit upp på berget och ylat, så hade jag nog sommnat sen. Jag fortsätter skylla på månen för att jag dragits med spänningshuvudvärk i går, somnade natten som var på spikmattan. Den nästan följde med då jag vaknade till för att ta bort den, och alla som provat somna på en sådan vet ju hur det känns, men idag har spänningarna släppt.

Annars snöar det till och från, kylan håller i sig, just nu är det -12 för engångsskull men man har vant sig vid -20 och neråt på celcius skalan. Här en dag vägrade min lilla lilla bil att starta trots motorvärmare, det skulle jag också ha gjort vid -33 om man inte var tvungen att jobba, den dagen var det -36 i vistträsk. Och vi startade bilen med starthjälpen på batteriladdaren, det blev ett batteri byte och nu startar den lilla röda bilen bra igen.

Nåja lite nyttigt men tråkigt, här ska fyllas diskmaskin, en av kvinnans bästa vän i köket.

1 kommentar:

Linnea sa...

Javisst ska jag skicka läsen till dig med! Jag bestämde mig för att köpa sadeln och kan bara säga av det jag testat hittils, så funderar jag vars den där sadeln varit i hela mitt liv! Jag får de fantastiska egenskaperna från bomlöst = inga onaturliga hårda ting som deformerar min hästs rygg och hämmar muskelbyggnad, medan jag har stadigheten från en bomsadel i sitsen och midjan, men pga avsaknaden av bom känner jag fortfarande minsta rörelse genom sadeln utan att den vinglar eller svänger. Min häst gjorde dessutom en galant öppna åt vänster (hans "svåra sida" där höger bak belastas) med denna sadel.

Men jag ska fortsätta uppdaterandet efter 1a feb :)