torsdag 13 januari 2011

Kläder

Julen har åkt ut och gardiner i gammalstil av linneväv och spets med broderier har tagit sin plats i köket, till det har jag varit lite mer vågat med färgade skira längder i korallblått. Kändes lite udda först men man vänjer sig, helt klart liten färgklick i mörkret och man blir glad.

Något så sällsynt som att handla kläder och dessutom till Maken har hänt idag, jag menar inte att han går utan kläder, utan det jag försöker beskriva är att vi har inte varit på de butiker där man handlar kläder som man kan fylla fickorna med tummstockar, skiftnycklar, jängstänger och släggor utan den andra kategorien av butiker som min Man helst inte besöker om han inte måste. Vist är han stilig i arbetskläder men oj sicken karl som gömmer sig bakom dammiga brallor med knäskydd jag har.

Tjilevippen

Inga kommentarer: