onsdag 2 mars 2011

Agnes önskar...

Flera dagar i rad har Agnes gått ut bakom kvigornas hus när hon följer med mig på jobbet, jag ser verkligen på hennes sätt att hoppa och springa mot dörren att jag ska släppa ut henne. Och så jag gör, varje gång har hon samma beteende, springer så fort hon kan fram till kvigorna sen saktar hon in, sänker hela ryggen och kroppen till en smygande ställning och sakta, sakta, sakta smyger hon runt hörnet på huset och där blir hon ståendes alldeles blick stilla med ena frambenet i luften. Sen vänder hon på huvudet och tittar på mig, hennes blick säger- Kom matte, kom försiktigt, försiktigt matte så du inte skrämmer dom. Går jag inte fram så kan hon stå där jättelänge och titta, gör inget annat hon bara tittar. Fast jag är ju så nyfiken och givet vis hur försiktig jag än är så skrämmer jag ju de små liven hon ser på, men idag fick jag dom på bild för jag hämtade telefonen/kameran innan jag smög fram till hunden.


Vist är de söta de små rådjuren 5-6 st är dom och Agnes önskar sig vist en till hennes tvåårsdag, att ha hemma på gården, men hon får nog nöja sig med några får i framtiden, skulle vara roligt att se hur hon beter sig bland får!




Ja hon e rolig denna hund.

Inga kommentarer: