lördag 5 mars 2011

Grymt bra....

...och trevlig dag har jag haft idag, trots att man vaknar före fan (02:30), en dag som man ska ha sovmorgon på egentligen. Jag har hållt igång hela dagen, tvätat, burit ved, hunnit till luleå och runt via norrfjärden för att surra häst, gammla timmerhus uppförda på tidigt 1900-tal och annat löst svammel. Så nu ska jag väl ändå få sova tills det är dax att vakna till den "ljuva" musiken av telefonens alarm där strax före 4 i morgon, nog alltid är det skönt att kliva upp och få nånting gjort när man har jobbardag men idag var jag på lagomt bra humör att vakna mitt i natten, måste vara vårens antågande och fåglars gryningsdrill kan även tolkas som den eländiga hackspetten som inte gerupp sina försök att ta sig genom plankorna lika tjocka som tegelstenar jag spikade upp på de hål den tidigare har hackat upp på vårat hus. Jag vet att dom är fridlysta och har geleliknande skalle men kan dom inte bara få hjärnblödning av allt hackande nång gång. Plåtfasad är väl det enda rätta, men hur snyggt är det på en skala. Nä då panelen ska bytas får jag väl sitta på en pinne och vakta mitt torp som den skata jag kan vara ibland.

Tjingeling

Inga kommentarer: