söndag 6 mars 2011

En bild

Man behöver nästan inte skriva något mera. Bara känslan i bilden talar om den glädje man som hästtokig tonårstjej kände när man en vacker dag var ute och härjade med diverse övningar på de hästar man hade tjattat till sig, och tur var väl att man är uppvuxen på en bondgård där det fanns gott om utrymme att härja på.

Fast dessa tjejer på bilden har betydligt mera vikt och muskelmassa under sina späda kroppar än vad min mor skulle ha tillåtit mig och mina syskon ha i den åldern, och ändå hanterar dessa tjejer våra hästar som om de inte vore större än ponnysar. Efter att bilden tagits satte de av i lätt trav som om de aldrig gjort annat i sitt liv, de provade även andra hästen och sen for vi alla ut i djupsnön, Jag och en av tjejerna på Vedell och den andra på Blakkken. Så takterna sitter kvar i den nu mera titulerade torparfru som även provade lite pippilångstrumps akrobatik uppe på ryggen bara för att kolla hur väldreserade dom egentligen är, det fick en av tjejerna till iden att stå där uppe på Blakkens stabila rygg. Och vist gick allt bra, sedan skjutsade jag hem två glada tjejer, sista dagen på deras sportlov.


Inga kommentarer: