lördag 2 april 2011

Onödig last

Varje människa har nog olika onödiga laster, som tex jag hade en fas i livet då jag kunde köpa stearinljus som jag tyckte var vackra för att de sedan skulle stå där och briljera på hyllan i all sin sköns glans. Men en dag blev det stopp på inköppen tills jag började använda de jag redan hade för det blev lite fullt och vist är det mysigare att bränna upp dom och sen köpa nya än när de bara ligger och samlar damm. Nu är det ju inte så att det är lyxfällan varning utan jag skulle tro att det var normalt handlande men att jag inte fjuttade eld på dom i samma utsträckning. Nu tycker jag det är fint med filtar och kuddar och har en "uppsjö" (enligt maken, jag må ha en annan uppfattning) samma sak gäller där, det ska nötas kastas sen blir det en ny, men det ger ju hemtrevnad och myskännsla. Så till saken att jag dras till dessa ställen på butiker med kuddar och filtar om än jag inte ska ha någon, men har nu kommit på att dom går ju att ge bort som present eller tackgåva, maken blev inte ens förvånad när jag berättade om mitt tilltag, men ibland kan jag inte motstå mina impulls ideer om än de som korsar min väg just då är eller inte är i behov av en filt eller kudde, förmodar jag att det är tanken som räknas.

Inga kommentarer: