onsdag 17 februari 2010

Liveing, let die

På 7 dagar har jag varit med om 4 kalvningar, alla mer eller mindre lättsam, med och utan komplikationer. Det är bara så det är med djur, människan har fått den rätten att bestäma när plågan blir för stor, eller att ett liv kommer till och bör/kan leva är ingen självklarhet.
Det är inte lätt att ta svåra beslut när man har gjort allt man förmår, men att välja på lida länge eller kort stund har nog alla ett svar på. Det är inte med lätthet man går hem ibland, men man måste sköta jobbet på jobbet och gå hem med känslan av att ha gjort rätt annars funkar det inte.

Jag tänkte massor, men nu verkar det inte infinna sig några tankar alls. Känner mig bara trött och längtar efter kudden, en ny arbetsdag i morgon.



Människan - rovdjuret som begåvats med en komplicerad hjärnverksamhet.

2 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Vilket arbete du har jag tror inte alla skulle fixa det som du gör. Ja inte jag i alla fall.
Det är duktigt av dig men det är säkert väldigt givande också att ha hjälpt någon till världen.
Ha en lugnare dag nu
Kram Lena

Sara sa...

Hoppas att du känner dig utvilad idag. Du verkar ha ett riktigt givande jobb, tänk att få se när kalvarna födds, jag hade nog inte klarat av det men det är tur att vi är olika :-)