måndag 19 april 2010

April

Jag vet inte varifrån det kom men april brukar vara så, till och med hunden funderar över detta plötsliga snöfall och går omkring och luktar på flingorna som faller. Från klarblå himmel drog detta väder in.
Mina köksfönster blommor,var tänkt att jag skulle ha färska kryddor i kruka här men än så länge får rosenknoppspelargonen, murgrönan och gerberan bo där, gerberan var fin även som grön växt när den inte blommar och växer gör den, snart kommer blommorna.


Idag har jag bara jobbat med blommorna på butiken och mycket blommor blev det att packa upp, jag tycker det är riktigt roligt. I morgon ska jag träffa min närmaste "blommsterchef" får se vad hon säger. Och hur hon tycker jag sköter mig, det är lite svår att veta riktigt hur mycket som går åt speciellt av buketterna efter som det är så olika från vecka till vecka. Blir mycket att beställa på en "höft", vad man tror går åt. Å gör jag helt åt fanders så får jag nog höra om det, vilket jag tycker är bra för man kan ju alltid göra bättre ifrån sig då.
Ska bära in lite ved och elda en brasa, inte för att det är direkt kallt, lite mysfacktor blir det då det sprakar, och tvätten torkar bättre.
Ute är det 0,0 grader prick.




2 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Godmorgon kära Greta!
Det förstår du väl att chefen är nöjd med dig, du trivs ju på ditt jobb och då brukar det synas på arbetet också.
Gerbera sa du, jag trodde att man köpte den med blomma och sen så dör den när blomman dör.
Så kanske det inte var då alltså.
Men du vilket väder ni har, usch här är det vackert om än lite kyligt fortfarande.
Ha en bra dag nu
Kram Lena

Sara sa...

Nej då det är inte du som är dum. Så fort man har kommit till 13?0 så är man inne i vecka 14, lite dumt men så är det :-) Det är lite som att man lurar sig själv att man är en vecka längre än man egentligen är ;-)