måndag 6 september 2010

Jag har...(sen sist)

... gått och klippt mig, tog saxen här en dag och stälde mig framför spegeln och kort blev det... ja luggen alltså... så skönt med lugg igen. Har inte hafft lugg på härrans många år.

... idag gått lös med kofot och hammare i hallen. Det blev inte som jag och min man komöverens om att det skulle vara, för jag kände ett måste att riva ut allt när jag väl började, så nu blir det att jag får slutföra det också innan den 21 september. Men det är inga bekymmer. Kan tillägga att han bara suckade när han kom hem i kväll.

...i helgen flyttat in hönsen i stallet, eller ja de gick in själva. Men flyttstädningen fick jag göra på det stället dom har varit, höns dammar kan jag meddela.

...skurat köksgolvet från allt damm jag skapade idag när jag rev panel som en vilde.

Nu sängen.

Jo just, hästarna fick inviga sitt nya golv i lösdriften ikväll.

2 kommentarer:

Annso sa...

Du verkar ju ha gått an som en speedad duracell-kanin. Lika bra att passa på då man får ett ryck :)

Fånga dagen sa...

Ha ha du är allt härlig du, klippa håret själv, kofot. Ja en sjudundrande kvinna skulle jag vilja säga.
Ville bara kika in och hallåa på dig efterson jag just för tillfället inte använder bloggen så intensivt pga tidsbrist, men jag finns här i alla fall.
Ha det så gott nu
Kram Lena