onsdag 8 september 2010

Våran hall

Var under 2 dygn ett dammigt slagfällt, stundtals såg det ut som om en bomb exploderat. Ty panelen var inte sammarbets villig. Eller enligt detgammla byggsättet satt de upp panelen innan de la dit golvplankorna och takpanelen, med andra ord satt panelen fast kilad mellan dessa två i över och under kant. Så jag tog tag på mitten och bände ut planka för planka och bröt av dom i nivå med golvet, det blev kvar en stump mellan timmret och golvplankorna, men det fixar sig sen.

Före

Jag in acktion, tur att kameran kan ta bilder aldeles själv.Här var det dag två och efter lite grubblandes hur jag skulle lösa detta efter denna panel även är räcket uppe (så man inte trillar ner i trappen), så tog jag fram cirkelsågen och häpp så var det klart, eller inte riktigt lite kort i rocken och några omtagningar senare, nåde inte riktigt om än jag stod i trappen.Kunde inte såga genom de sista två plankorna....Så de fick jag ta för hand...Här var det också lite klurigt, men skam den som ger sig....Se min fina omkoppling av sladdarna en elektrikers mardröm.... Klart


En bit från en gammal tidning.



Under trappen var det tapetserat med papp, hade fått klösa tills jag dog, tur det finns vissa knep. Här åkte min nätta lilla röda sprayflaska fram rymmer väll 3-4 dl, kanske sprayade på 2 liter så pappen blev genomblöt sen var det bara dra av den lite lätt försiktigt. Super enkelt, sen var det bara det mindre roliga kvar att dra ut alla spikar de fäst tidningspappen med och det dammigaste av allt, slipa bort de rester jag inte kunde skrapa bort. Där kom min vän vinkelslipen fram med lamellskiva. Har inte varit lika noga här med slipandet för det ska målas eller laseras.







Mina händer vibrerade lätt i någon timma efter dessa pass, känndes som kolsyra bubblor.

Nåja nu är det färdigt för målning.
Fick glatt besök av våran guddotter och hennes föräldrar i kväll, lilla gullunge där.

2 kommentarer:

Sara sa...

Oj vad du jobbar på bra. Tror att det kommer att bli kalas fint!

Vad fin du blev med lugg förresten! Roligt med besök av eran guddotter. Känns som att det var ganska nyss du berättade att hon hade födds, men hon ser stor ut :-)

sarah sa...

sv. det blev huset på Tingstigen :)