fredag 17 september 2010

Mycket...

... vatten har skvalat ner från ovan sen sist. Jag menar att det har regnat och alla gula och roströda blad lyser i sin fulla prakt och glänser i varandras vattendroppar. Bitvis täcker nedfallan blad skogensvägar och hösten har svept in med fräsch lätt luft.

Jag har gått i färgar tankar, var som hastigast in i färgbutiken men lämade hinkarna med färg kvar på disken eftersom den rätta kännslan inte innfan sig över dessa burkar. ( Maken suckade högljut) Jag kanske är för petig eller kräsen, allmänt jobbig, gåendes tvärs emot de moderna trenderna där allt ska gå fort, torka fort, vara klart fort för det behövs nu... ja... helst igår. Insåg idag... när tiden börjar rinna ut till dagen D... då jag ska ha hunnit få färg på väggarna... på tisdag ska det ha hunnit torka, men liksförbannat tjurig är jag, känns inte färgen rätt ... ja... då får det helt enkelt vara omålat. Varför har jag just hakat upp mig på färgens sammansättning... det får jag fundera vidare på....


Idag har jag haft pojkar på jobbet, grabbar som hoppat i höet, frågat frågor om kossor vissa ville prova handmjölka och smaka på den varma färska mjölken. Kändes som om det kryllade av grabbar i 12 års åldern ( minst 10-16 st) som klappade på små kalvar och på Agnes som njöt av all uppmärksamhet, denna hund är fantastisk med vare sig det är djur, småbarn, handikappade/utvecklingsstörda eller ett helt fotbollslag med ystra "högangsters" sprallandes i en ladugård, hon har full koll och kontakt med mig. Helt lyrisk, men det tar på hennes krafter ty hon slocknade i soffan när vi kom hem.
Jag hade tänkt hinna förtidsrösta men med alla dessa härjande ungar bland kossorna gav jag blanka f*n i den tids aspekten för man ska inte stressa bland barn och djur och de ville ju så gärna vara med när jag gav grisen mat och man ska hålla det man lovar.


Men i kväll klack det till i mitt färgval, så nu är det bara börja med grundning. Sen kan man sätta på precis vilken färgkvallite som helst. Vilket inte går om man går på en akrylatfärg (latex).

Krama kudden och snarka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha jag hänger inte ens med till hälften när det gäller dina färgproblem men det ska bli kul att dfå se det färdigt:) /Marie