tisdag 22 februari 2011

På lördag

Har det gått tre veckor sedan jag saltade in fårskinnen, så då är dom klara att börja bereda. Klurar bara på hur jag ska gå tillväga eller rättare skrivet var jag ska vara, för det är fortfarande för kallt ute. Min plan var att sitta inne i stallet och skrapa rent skinnen från kött och senor sedan skölja av dom utomhus eftersom vi saknar större utrymme att blaska runt med vatten i och som har tillgång till avlopp. Nåja vädret blir ju varmare med tiden och skinnen mår ju inte dåligt där de är, i salt och fryst.

Hipps vipps när tiden är inne kanske jag inte kan låtabli och sitter här inne på våran lilla torpartoa med dusch och golvbrun, skrapandes för glattalivet.

Men dock jag skulle behöva en hjärna eller två, från en gris eller får, haha detta lät illa men rimmade stilla. Nä jag hade tänkt prova fettgarva och då behövs det hjärna, men det finns andra metoder som jag testar i brist på denna hjärna.

Förövrigt har vi fortfarande natt kallt -28 till-31, men dagarna värms upp ordentligt av solen just nu -5 i solen och -10 i skuggan.

Nu ska jag ta min hund och valla lite kossor på jobbet.

Inga kommentarer: